26 Aralık 2009 Cumartesi

İş Hayatım - Özgeçmiş (cv)

Özetle
Liseden mezun olduğum 1990 yılından bugüne kadar yazılım ve donanım alanlarında çeşitli firmalarda programcı, onarım, destek, eğitim gibi farklı görevlerde çalıştım.

Çalışma hayatım boyunda Vodafone, Aras Kargo, Yapı Kredi Bankası gibi sektöründe öncü kurumlarda çeşitli pozisyonlarda görev aldım.

Mesleki gelişim sürecinde kişisel bilgisayarlardan sunuculara, linux ve windows network/web ortamlarında kurulum, bakım, kontrol, onarım, yönetim, yedekleme işlerini öğrendim.

Öğrendiğim en önemli şey, daha öğrenecek çok şey olduğu ve ne kadar az bildiğim oldu...



Kısaca başlangıç...

İstanbul 1972 doğumluyum. Lise'den 1989 yılında mezun olduktan sonra, MEB 'nın açtığı LİMME kursuna katıldım. Kursta aldığım temel bilgisayar dersinden sonra, DOS sistemi altında basic, cobol, pascal gibi dillerde programlar yazmaya başladım.

Bilgisayar Operatörlüğü kursu almama rağmen bilgisayar programcılığı yapmaya başladım. Ancak merakım doğrultusunda, girdiğim bazı işlerde bilgisayar donanımları üzerine yoğunlaştım. Bilgisayar gibi kendisi küçük fakat iç dünyası oldukça geniş bu makineye olan ilgim sebebiyle; bilgisayar donanım teknisyeni, yazılım kurulum ve desteği, programcılık, operatörlük, eğitim gibi her alanda aktif olarak çalıştım.

Dos, Windows ve Linux sistemlerinde gerek PC gerek novel network dahil olmak üzere, birçok sistemde destek, kurulum ve eğitim hizmetleri verdim. Bu konularda birçok bilgisayar firmasında çalıştığım gibi; Çağın Tekstil Dergisi'nde Bilgisayar Programcısı, Facon Elektronik'te Sistem Destek ve Eğitmeni, Telsim (Vodafone) 'de Sistem Operatörü, Aras Kargo'da Bölge Bilgi İşlem Müdürü, Centur'da Operasyon Sorumlusu görevlerini başarıyla yerine getirdim.


Askere gittim...

Askerlik görevim gereği 1992-1994 yılları arasında doğrudan sektörün içinde olmasam da, askerlik yaptığım bölgelerde bilgisayar her seferinde beni buldu :)

Evlilik ve sonrası...

Askerlik görevimi bitirdiğim 1994 yılından sonra 1995 yılında evlendim. 1994-1997 yılları arasında çeşitli işlerde çalıştım. Bilgisayar konusundaki tecrübem sebebiyle 1997 yılında Yapı ve Kredi Bankası'nda Kurumsal Bankacılık Birimi olan Telerom bölümünde Sistem Destek Elemanı olarak göreve başladım. Ancak işe girdiğim anda farkettiğim internet daha çok ilgimi çekmişti.

İlk web sitem...

Bankada ilgimi çeken internet sisteminde ücretsiz sitelerde kendi web sitemi yapmaya başladım. Daha sonra bu sitelerin kısıtlı olanakları yüzünden daha profesyonel web siteleri yapmak için ilk web sitemi açtım ( http://www.birdost.com/ ) . Kendi sitemde chat, forum, anket, web içerik cms yönetimi adına uygulamalar yazmaya başladım. Bankada web sitesinden sorumlu kişi arayışı olduğunu öğrenince, bu merakımı ve web sitemi referans göstererek, bankanın web sitesinden sorumlu kişi olmaya aday olduğumu söyledim ve kısa bir süre sonra göreve başladım.

Yapı ve Kredi Bankası...

Yapı Kredi Bankası'nda 1997-2006 yılları arasında http://www.ykb.com/, http://www.teleweb.com.tr/, http://www.worldcard.com.tr/, http://www.kampusce.com/ gibi bankanın sahibi olduğu tüm sitelerden sorumlu webmaster olarak görev aldım. Görev yaptığım süre boyunca, sadece bankacılık sistemindeki uygulamalar hariç diğer tüm içerik ve görselden sorumlu kişiydim. Çalıştığım süre boyunca sistemdeki mail formlarından, bazı bölümlerin veri girişi ve güncelleme yapabilmesini sağlayan içerik sistemlerine kadar birçok projeyi kendim kodladım. İşim gereği kendimi kendi web sitemde yazdığım kodlarla sürekli geliştirdim. Gelişen teknolojiye paralel olarak bankanın web sitelerinde de bu bilgimi yoğun bir şekilde kullandım. Ancak 2006 yılında koçbank tarafından banka satın alındığında yeni yönetimle aramızdaki fikir anlaşmazlığı sebebiyle işten ayrılmak istediğimi bildirmek zorunda kaldım.



Malesef yeni anlayışla birlikte banka çok zor bir sürece girdi. İnternet tarafında sadece görüntüye ve şirinliğe önem veren, altyapıyı, güvenliği, müşteri beklenti ve ihtiyaçlarının aksine hareket eden, kolaylığı zorluğa dönüştüren bu düşünce ile uzlaşmam mümkün olmadığı için, severek yaptığım işimden ayrılmak zorunda kaldım.



Bankadan sonra ...



Bankadan ayrıldığım 2006 yılından sonra Ekip Bilgisayar sahibi Murathan Kılıç ile birlikte çalışmaya başladım. Şirketin web departmanını kurarak, web konusunda gerekli tüm sistemleri ve yapıyı hazırladım. Ekip Bilgisayar'ın mali sorunları sebebiyle 2007 yılı ortalarında şirketle yollarımızı ayırmak zorunda kaldık. Ekip Bilgisayar'la çalıştığımız süre boyunca birçok web sitesi tasarımı, web programları ve projeler oluşturdum.



Ekip Bilgisayar'dan ayrıldığım 2007 yılından sonra serbest olarak web programları ve web siteleri yapmaya başladım. Son olarak 2007 yılı başında parça kontör sistemleri üzerine ilk programı yazdım. Birçok şirket bu programı kullanmaya başladı ve zaman içerisinde bu program üzerinde çeşitli yenilikler yaptım. Aynı zamanda web siteleri tasarımları ve programlar yaptım.



2009 yılı sonlarına kadar serbest olarak Linux ve Windows sistemleri üzerinde html, php dillerinde web siteleri, web programları yazdım ve birçok web sitesi yaptım. Başta html olmak üzere, php, perl/cgi, css, javascript, gibi birçok dilde program yazma, asp, jsp, gibi dillerde geliştirmeler yaptım.


Şu anda 2009 yılı sonundan bugüne özel bir şirkette bilgi işlem sorumlusu olarak çalışıyorum...


İşim hakkında ne biliyorum ...



İşim ve merakım gereği birçok sistem ve program kullandım.



İşletim Sistemleri: Dos, Linux, tüm Windows sistemlerinin kurulum, eğitim ve desteği.



İnternet Sistem: Bir bilgisayarı web server olarak hazırlama. Hazırlanan bu sistemde gerekli alt yapının kurulması, bakım ve desteği.Apache, IIS gibi web server sistemleri kurulum, yönetim, bakım, yedekleme ve SQL server yönetimi.


Uzaktan Erişim: FTP, RDC, Remote, VNC, PCAnywhere kurulum ve kullanımı.Telnet, ssh, Ftp, Mail, Http, Mail protokollerinin kurulum ve kullanımı.


Web Server & Domain Yönetimi: Linux/Windows tam domain yönetimi. Kayıt, yedekleme, bakım, arıza, mail,ftp ve diğe tüm tanımlar..


Web Tasarım & Uygulama: Web uygulamalarından PHP, Perl/CGI, PL gibi unix uygulamaları ile site hazırlama. Ayrıca CSS, JS, HTML, SHTML hazırlama ve desteği. ASP, JSP gibi uygulamaların geliştirilmesi.


Güvenlik & Bakım: Pc & Server Antivirüs, Firewall, Backup, Norton, Symantec sistemlerinin kurulum ve kontrolü.


Diğer Uygulamalar: Microsoft Office, Windows Yönetim ve Sistem Araçları, Frontpage, HTML text Editör, Photo Shop, Paint Shop gibi programların kurulum, kullanım ve eğitimi.

Hiç yorum yok:

Ana Sayfa

Sitemize Hoşgeldiniz,